W dużym skrócie:
Marka to nie logo lub nazwa. Marka ma charakter emocjonalny. Marka to jest wszystko, co czują odbiorcy stykający się z Twoją marką w komunikacji rynkowej. Komunikacja marki to twór emocjonalno – racjonalny, który tworzy się w umyśle pod wpływem styku z każdą zawartością marki – reklamy, komunikaty, video, artykuły, wpisy social media, reelsy, zdjęcia, etc. Marki, jak widać, nie są proste.
Z kolei marketing strategiczny to planowanie i narzędzia komunikacyjne (np. reklama), które sprawiają, że klienci zachowują się tak jak chce tego właściciel marki. Jednak, aby wszystko w marketingu działało optymalnie konieczna jest strategia marketingowa. Bez niej reklamy i cała komunikacja będą tworzone przypadkowo, wg. ‘od pomysłu do pomysłu’ – co jest najgorszą możliwą sytuacją i stanowi zagrożenie dla Twojej marki.
Strategia marketingowa to plan, który nakierowuje działania w jednym kierunku wszystkich osób pracujących
w marketingu i z marketingiem firmy, w tym agencji reklamowych i twórców komunikacji (grafików, copywrighter’ów, influencerów, etc.).