Zarządzanie zespołem to kluczowa kompetencja menadżera czy przedsiębiorcy. Mawia się, że pracownik przychodzi do firmy a odchodzi od szefa. Jak więc pracować z ludźmi aby z jednej strony realizować cele organizacji a z drugiej utrzymać wysoki poziom motywacji i zaangażowania zespołu? Dowiesz się tego podczas szkolenia, na którym w praktyczny sposób poznasz dużą część warsztatu jakim powinien dysponować każdy zarządzający.
W programie:
Istota zarządzania i funkcje menadżerskie
- Planowanie, organizowanie, kontrolowanie, kierowanie
- Motywowanie i monitoring
Expose Szefa
- Stawianie minimalnych granic w pracy – czego jako szef w pracy nie akceptuję
- Nazwanie preferencji szefa – co będę doceniał
- Informowanie o trudnych decyzjach
- Nagradzanie i karanie pracowników – praktyczne sposoby postępowania w trudnej sytuacji karania oraz rzeczywiste wyrażenie zainteresowania w przypadku sukcesu
- Czarny scenariusz – jak zwolnić pracownika zapewniając godność osobistą
Zarządzanie sytuacyjne jako element rozwoju pracownika
- Cztery etapy rozwoju pracownika: Nowicjusz, Adept, Pracownik o zmiennym zaangażowaniu, Ekspert
- Dopasowanie działań menadżerskich do etapu rozwoju pracownika: instruowanie, konsultowanie, wspieranie, delegowanie
- Nastawienie na proces czy wynik? Analiza osiąganych wyników oraz ustalenie sposobu postępowania
- Hamulce rozwoju: rozwijać słabe czy wzmacniać mocne strony pracownika? Stara i Nowa szkoła podejścia do rozwoju
- Przegląd po skończonej akcji – szybkie omawianie rezultatów
Elementy podejmowania decyzji menadżerskich
- Decyzje indywidualne i grupowe – kiedy i w jakim gronie podejmować decyzje?
- Analiza danych: Paradoks Simpsona
- Kryterium racjonalności decyzji
Delegowanie i egzekwowanie zadań
- Dylemat: delegować czy nie?
- Stopnie delegowania zadań
- Zasady racjonalnego delegowania
- Udzielanie informacji zwrotnej: Model DeKAP, DEEP