zarządzanie zespołem
Zarządzanie zespołem to kluczowa kompetencja menadżera czy przedsiębiorcy. Mawia się, że pracownik przychodzi do firmy a odchodzi od szefa. Jak więc pracować z ludźmi aby z jednej strony realizować cele organizacji a z drugiej utrzymać wysoki poziom motywacji i zaangażowania zespołu? Dowiesz się tego podczas szkolenia, na którym w praktyczny sposób poznasz dużą część warsztatu jakim powinien dysponować każdy zarządzający.
W programie:   Istota zarządzania i funkcje menadżerskie  
  • Planowanie, organizowanie, kontrolowanie, kierowanie
  • Motywowanie i monitoring
  Expose Szefa  
  • Stawianie minimalnych granic w pracy – czego jako szef w pracy nie akceptuję
  • Nazwanie preferencji szefa – co będę doceniał
  • Informowanie o trudnych decyzjach
  • Nagradzanie i karanie pracowników – praktyczne sposoby postępowania w trudnej sytuacji karania oraz rzeczywiste wyrażenie zainteresowania w przypadku sukcesu
  • Czarny scenariusz – jak zwolnić pracownika zapewniając godność osobistą
  Zarządzanie sytuacyjne jako element rozwoju pracownika  
  • Cztery etapy rozwoju pracownika: Nowicjusz, Adept, Pracownik o zmiennym zaangażowaniu, Ekspert
  • Dopasowanie działań menadżerskich do etapu rozwoju pracownika: instruowanie, konsultowanie, wspieranie, delegowanie
  • Nastawienie na proces czy wynik? Analiza osiąganych wyników oraz ustalenie sposobu postępowania
  • Hamulce rozwoju: rozwijać słabe czy wzmacniać mocne strony pracownika? Stara i Nowa szkoła podejścia do rozwoju
  • Przegląd po skończonej akcji – szybkie omawianie rezultatów
  Elementy podejmowania decyzji menadżerskich  
  • Decyzje indywidualne i grupowe – kiedy i w jakim gronie podejmować decyzje?
  • Analiza danych: Paradoks Simpsona
  • Kryterium racjonalności decyzji
  Delegowanie i egzekwowanie zadań  
  • Dylemat: delegować czy nie?
  • Stopnie delegowania zadań
  • Zasady racjonalnego delegowania
  • Udzielanie informacji zwrotnej: Model DeKAP, DEEP