techniki sprzedaży B2B

Szkolenie handlowe – techniki sprzedaży

Podczas szkolenia „Skuteczne techniki sprzedaży B2B” dowiesz się jak nawiązywać relacje biznesowe, diagnozować problemy klienta oraz nauczysz się odpowiadać na jego rzeczywiste potrzeby. W efekcie szybko poprawisz swoje wyniki sprzedażowe. Szkolenie kierowane jest do przedsiębiorców, handlowców oraz osób odpowiedzialnych za działania sprzedażowe w organizacjach.   Podczas szkolenia zdobędziesz wiedzę o:  
  • Zmianach w aktualnym rozumieniu roli handlowca w sprzedaży B2B
  • Modelu TONK służącemu określaniu sytuacji i problemów klienta
  • Budowaniu trwałych, długofalowych relacji z klientem – kiedy i jak podtrzymywać kontakt
  • Przyciągających uwagę sposobach jak prezentować produkt klientowi
  • Metodzie „3 kroków” w budowaniu długotrwałych relacji biznesowych
  Biorąc udział w szkoleniu:  
  • Uświadomisz sobie różnicę, jaka zaszła na w segmencie B2B w ostatnich latach
  • Nauczysz się definiować problemy klientów i znajdować sposoby ich rozwiązania
  • Nabędziesz umiejętność dedukowania i wykorzystania pozyskanych informacji w procesie sprzedaży
  • Dowiesz się czym są rzeczywiste wartości za jakie klient jest gotowy zapłacić kupując produkt
  • Poznasz zalety jakie niesie budowanie długotrwałych relacji i dowiesz się jak to robić
  Ponadto:  
  • Uświadomisz sobie rolę i wagę relacyjnego charakteru w rozmowach z partnerem B2B
  • Dostrzeżesz wagę problemów z jakimi zmaga się klient i ich wpływu na wynik sprzedażowy
  • Pogłębisz swoją świadomość w zakresie racjonalności i emocjonalności decyzji zakupowych
  PROGRAM:   Moduł 1: Paradygmat skutecznej sprzedaży – zmiany na rynku B2B.   Zawartość:  
  • Jak zmienili się handlowcy w sektorze B2b a jak klienci i ich oczekiwania – analiza własnego stylu z użyciem narzędzia Q-SORT
  • Racjonalność w podejmowaniu decyzji zakupowych przez strony
  W celu: Zweryfikowania własnego stylu i dopasowanie go do specyfiki klientów i produktu. Rozumienie decyzji racjonalnych w B2B.   Moduł 2:  Technika i model sprzedażowy TONK – odkrywanie problemów klientów i ich zaspokajanie.   Zawartość:  
  • Określenie aktualnej sytuacji klienta
  • Diagnozowanie problemów
  • Pogłębienie eksploracji, poszukiwanie i odkrywanie nowych trudności
  • Wywoływanie własnej świadomości klienta, prezentowanie długofalowych benefitów z zakupu
  Cel: Poznanie najbardziej skutecznej metodyki sprzedażowej, stworzonej na podstawie analizy 35 tysięcy rozmów handlowych na całym świecie, prowadzonych w relacjach B2B. Na czym polega technika TONK i jakie daje możliwości.   Moduł 3: Prezentowanie wartości w relacji B2B.
 
Zawartość:  
  • Rozróżnianie i dopasowanie długotrwałych wartości biznesowych
  • Uniwersalna korzyść biznesowa – co to jest i jak ją wykorzystać
  • Techniki wzmacniania prezentacji handlowej produktu firmy
  Cel: Wypracowanie własnych prezentacji długotrwałych korzyści biznesowych. Uświadomienie sobie i klientowi roli “uniwersalnej korzyści” biznesowej.   Moduł 4 – Klient: Budowanie relacji biznesowych i finalizowanie transakcji.   Zawartość:  
  • Zrozumienie obiekcji klienta, metody pozwalające zachować dobre relacje
  • Co ma wspólnego Prosionek z budowaniem relacji i finalizowaniem kontraktów
  Cel: Poznanie zaawansowanych metod budowania relacji, mających wpływ na skuteczną finalizację rozmów handlowych.