fbpx

Szkolenie menedżerskie – Akademia Menedżera – zarządzanie, przywództwo, komunikacja

szkolenie menadżerskie

Szkolenie menedżerskie - Akademia Skutecznego Menedżera -  to cykl szkoleniowy podczas którego wzniesiesz swoje kompetencje zarządcze i komunikacyjne na wyższy poziom. Jeśli jesteś przedsiębiorcą, medżerem w dużej firmie czy założycielem startupu - potrzebujesz skutecznych narzędzi do rozwoju własnego i organizacji.

Niniejszy warsztat składa się z rozbudowanych modułów. Istnieje możliwość modyfikacji programu i dostosowania modułów do potrzeb organizacji.

Cel: Rozwój umiejętności zarządczych poprzez doskonalenie wykorzystania nowoczesnych technik menedżerskich w zakresie:

  • Wyznaczania i przekazywania  celów
  • Tworzenia struktur/wykorzystania zasobów kadrowych
  • Dobierania odpowiednich stylów zarządczych
  • Delegowania zadań
  • Monitorowania wyników
  • Motywowania
  • Kontroli jakości pracy

Po tym szkoleniu będziesz lepiej:

  • Tworzyć i przekazywać swoją wizję zespołu
  • Rozpoznawać i wykorzystywać potencjał członków zespołu
  • Tworzyć skuteczne struktury zespołów zadaniowych
  • Angażować pracowników w cele indywidualne i zespołowe
  • Dobierać  odpowiedni styl przywódczy do możliwości i wymagań sytuacji
  • Delegować i egzekwować zadania
  • Motywować i stymulować rozwój podwładnych

Opis tematyczny szkolenia (główne zagadnienia): 

Ja jako menedżer:

  • Jestem przywódcą / jestem menedżerem – synergia ról.
  • Atrybuty nowoczesnego przywództwa.
  • Role i funkcje menedżerskie.
  • Modele zarządzania zespołem.
  • Modelowanie zaufania.
  • Dylemat menedżerski: orientacja na ludzi czy na zadania…
  • Rozwój i automotywacja lidera

      Efektywność menedżerska:

  • Poczucie siły sprawczej:  poszerzanie kręgu wpływu w zespole i organizacji.
  • Wybór i konstruowanie celów.
  • Sztuka planowania – wykorzystanie zasobów.
  • Organizowanie pracy zespołu – zarzadzanie efektywnością.
  • Podejmowanie decyzji menedżerskich i ich komunikowanie.

      Praca z potencjałem efektywnych zespołów:

  • Moja wizja zespołu – jak ją skonstruować i wdrożyć?
  • Cechy efektywnych zespołów i ich kreowanie.
  • Dysfunkcje pracy zespołowej.
  • Klimat współpracy.
  • Rozpoznanie i wykorzystanie potencjału pracowników.
  • Zarządzanie rolami w zespole.
  • Budowanie struktury odpowiedzialności.
  • Przesunięcia zasobów – zmiany w zespołach.

      Style zarządzania:

  • Typy osobowości menedżerów – psychologiczne uwarunkowania sposobu zarządzania.
  • Inteligencja emocjonalna menedżera.
  • Krótko i długofalowe konsekwencje wyboru stylu kierowania ludźmi.
  • Style przywódcze: od autorytaryzmu po demokratyzm przywódczy – zalety i wady.

     Zarządzanie sytuacyjne.

  • Dostosowywanie sposobu zarządzania do poziomu dojrzałości pracowników mierzonego stopniem rozwoju kompetencji i zaangażowanie. Styl nakazowy, pouczający, wspierający i delegujący.
  • Problem z elastycznością:  zarządzanie „różnorodnością”.

     Delegowanie zadań:

  • Co i jak delegować?
  • Świadome delegowanie jako realizacja planów rozwojowych pracowników.
  • Błędy w delegowaniu zadań.
  • Udzielanie wsparcia.
  • Egzekwowanie wyników.

Feedback i prowadzenie trudnych rozmów    

  • Funkcje monitorowania: stabilizacja, korekta, rozwój.
  • Komunikacja ukierunkowana na „problem” a nie na „osobę”.
  • Wspierające techniki udzielania/przyjmowania informacji zwrotnej.
  • Asertywność menedżera.
  • Elementy rozmowy coachingowej w procesie monitorowania pracy.

Motywowanie pracowników

  • Motywacja zewnętrzna i wewnętrzna.
  • Gdzie działa „marchewka”, dlaczego nie działa „kij”.
  • Motywacyjne systemy operacyjne: motywacja  2.0 i 3.0.
  • Psychologiczne filary motywacji: poczucie sensu, wykonalność zadania, powierzenie odpowiedzialności, rozumienie oczekiwań i poczucie sprawiedliwości.
  • Praktyka motywacji: odkrywanie szans na motywowanie, osobiste patenty motywacyjne.

Kryzys w zespole: 

  • Załamanie współpracy – źródła i działania naprawcze.
  • Style zachowań menedżerów w zarządzaniu konfliktem i ich efekty.

Podstawy negocjacji biznesowych

  • Przebieg procesu negocjacyjnego
  • Określenie możliwych wyników negocjacji
  • Ustalenie BATNA, WATNA, ZOPA

Techniki negocjacyjne

  • „To nie takie proste”
  • „Dobry i zły policjant”
  • Niska piłka
  • Salami
  • Presja czasu
  • Impas
     

Analiza swojego stylu negocjacyjnego:

  • Poznanie swojego stylu negocjacyjnego
  • Dopasowanie stylu do rodzaju prowadzonych negocjacji

Metoda prowadzenia zajęć

  • Analizy przypadków, ćwiczenia aktywizujące, mini wykład, gry negocjacyjne

Analiza biznesowa i podejmowanie decyzji

Cel szkolenia: Doskonalenie umiejętności w zakresie analizowania informacji w celu ich oceny, selekcji, wyciągania wniosków oraz podejmowania decyzji.

  1. Po szkoleniu będzie lepiej:
  • wybierać i integrować niezbędne informacje w celu dogłębnego zrozumienia problemu;
  • analitycznie przyswajać informacje – interpretować informacje słowne, liczbowe, statystyczne;
  • rozpoznawać typowe błędy percepcyjne prowadzące do złych decyzji;
  • rozpoznawać relacje i powiązania pomiędzy składowymi problemu czy sytuacji
    z wykorzystaniem teorii gier;
  • wykorzystywać przeanalizowane informacje do podjęcia trafnych decyzji indywidualnych i menedżerskich.

Opis tematyczny szkolenia (główne zagadnienia):

Wprowadzenie:

  • Paradoksy decyzyjne – dlaczego popełniamy błędy w prostej ocenie szansy?

Fizjologia – jak mózg analizuje dane:

  • współpraca i role półkul mózgowych;
  • podzielność uwagi, co można a czego nie można robić jednocześnie;
  • myślenie lateralne i sekwencyjne i ich zastosowania do rozwiązywania problemów.

Psychologiczne uwarunkowanie podejmowania decyzji (Festinger, Kahneman, Thaler):

  • dwa systemy myślenia: intuicyjny i refleksyjny oraz ich konsekwencje w podejmowaniu decyzji;
  • decyzje podejmowane w warunkach ryzyka – odmienne strategie wobec zysków i strat;
  • księgowanie umysłowe czyli jak przedstawiać innym dane liczbowe;
  • jak ochrona własnego ego doprowadza nas do zguby – fatalne skutki redukcji dysonansu poznawczego.

Wpływ mechanizmów percepcji na błędne postrzeganie i interpretowanie danych:

  • heurystyki reprezentatywności i dostępności oraz wynikające z nich błędy;
  • pułapki zakotwiczenia i przywiązanie do status quo, przykłady a biznesu;
  • jak pułapki kosztów utopionych i dowodów potwierdzające własną tezę wpływają na nasze życie;
  • pułapki definicji problemu i jak ich unikać;
  • pułapki oceniania i prognozowania oraz ich nieraz przykre konsekwencje.

Analizowanie informacji o charakterze statystycznym:

  • ryzyko a niepewność, wpływ sposobu przedstawienia ryzyka na decyzje;
  • błędne wyobrażenia na temat losowości i dlaczego gramy w toto lotka;
  • reprezentatywność danych statystycznych, szacowanie wielkości próby statystycznej;
  • statystyka Bayesowska i przykłady jej wykorzystania do oceny wagi testów (np. medycznych);
  • czy bociany przynoszą dzieci? Błędne interpretowanie korelacji jako zależności przyczynowo-skutkowej;
  • zjawisko powrotu do średniej i jego konsekwencje w nauczaniu.

Racjonalna nieświadomość:

  • Postrzeganie podprogowe, prepercepcja, kiedy nieświadomość odznacza się większą wydajnością percepcyjną niż świadomy umysł?
  • Intuicyjne a racjonalne podejście do rozwiązywanie zadań.

Dedukcja, rozpoznawanie relacji i powiązań pomiędzy składowymi problemu:

  • Korelacje a związki przyczynowo-skutkowe;
  • praktyczne metody analizy informacji: po nitce do kłębka, weryfikacja hipotez;
  • wybór priorytetów a efektywność działania – gra symulacyjna.

Metody teorii gier w analizie informacji:

  • schematy decyzyjne w teorii gier (potrójny pojedynek, metoda draftu w koszykówce, cykor, jastrzębie i gołębie, walka płci) i ich występowanie w życiu społecznym;
  • dylemat więźnia, jego zastosowania oraz cechy optymalnych strategii radzenia sobie w sytuacji dylematu;
  • zastosowania algorytmów dopasowania, np. stabilnego małżeństwa, do przydziału uczniów do szkół, dopasowania dawców i biorców organów do przeszczepów.

Analiza szerokości myślenia i techniki wspierania kreatywności:

  • piramida skojarzeń przykład poszukiwania kreatywnych rozwiązań;
  • sposoby rozwijania w sobie myślenia lateralnego;
  • burza mózgów i sposoby jej wykorzystania.

Podejmowanie decyzji w zarządzaniu:

  • style podejmowania decyzji menedżerskich;
  • model Vrooma-Yettona-Jago czyli jak uzależnić styl od problemu i sytuacji grupy;
  • heurystyki decyzyjne.

Metoda prowadzenia zajęć. Kolejne tematy są wprowadzane według schematu: 

  1. zadanie dla uczestników lub gra rywalizacyjna;
  2. podsumowanie wyników i/lub wyłonienie zwycięzców;
  3. analiza powstałych problemów;
  4. wyciągnięcie wniosków praktycznych na temat analizy informacji i podejmowania decyzji.

Zadania i pytania jest oparte na paradoksach decyzyjnych, w trakcie szkolenia uczestnicy wielokrotnie przekonują się jak błędne mogą być intuicje dotyczące omawianych zagadnień.