Narzędzia rozwiązywania problemów w biznesie – [warsztat online]

narzędzia rozwiązywania problemów
Zarządzając firmą lub działem, z pewnością spotykasz się z sytuacjami problemowymi. Często podchodzimy do takich przeszkód w sposób intuicyjny. Istnieją jednak narzędzia i metody, aby z problemami jakie napotykamy w bieżącej działalności operacyjnej – radzić sobie w bardziej zorganizowany sposób.

Biorąc udział w warsztacie, dowiesz się:

  • Jakie są teoretyczne podstawy rozwiązywania problemów
  • Dlaczego właściwe określenie właściwego rodzaju problemu, jest istotne z punktu widzenia jego rozwiązania
  • Kiedy zastosować narzędzia porządkujące, a kiedy rozpraszające (liniowe harmonogramy a kanban)
  • Który z kroków PDSA ma krytyczne zastosowanie
  • Gdzie znajdują się obszary do poprawy w zakresie reagowania na problemy

Ten warsztat online, adresowany jest do właścicieli firm i menadżerów. Głównymi celami są:

W obszarze wiedzy:

  • Uporządkowanie wiedzy z obszaru rozwiązywania problemów
  • Poznanie efektywnych sposobów klasyfikacji problemów
  • Poznanie zasad skutecznego radzenia sobie w trudnych sytuacjach
  • Uporządkowanie wiedzy z obszaru narzędzi zarządzania problemami

Na poziomie umiejętności:

  • Umiejętność zarządzania procesem wychwytywania kłopotów, w tym inicjowania działań wpływających na jego rozwiązanie
  • Umiejętność wykorzystania reguł wpływu społecznego w komunikacji (problem grupowy)
  • Umiejętność adekwatnego zastosowania skutecznych technik/taktyk w zależności od rodzaju problemów
  • Przygotowania alternatywnych rozwiązań by budować kulturę „Continuous improvement”
  • Zastosować w praktyce narzędzia

Na poziomie postaw:

  • Uświadomienie znaczenia różnorodności problematyki natury obserwacyjnej i decyzyjnej

Program warsztatu:

  1. Wprowadzenie do zagadnienia:
    • Dyskusja moderowana na temat roli problemów i sposobu radzenia z nimi – wprowadzenie do psychologii pozytywnej
    • Rola postawy w obszarze radzenia sobie z problemami
    • Test optymizmu psychologii pozytywnej (Seligman)
  2. Koncepcja rozwoju organizacji Greinera – czyli z czym mierzą się właściciele firm w zależności od dojrzałości organizacyjnej
    • W jaki sposób zmieniają się organizacje i czy można temu przeciwdziałać?
    • Jakiego rodzaju problemy występują w danych okresach rozwoju?
    • Czego można się spodziewać w przyszłości?
  3. Praktyczna klasyfikacja występujących problemów
    • Zanim zaczniesz – pomyśl
    • Cybernetyczna klasyfikacja występujących problemów
    • Kompletna matryca problemów wraz z omówieniem
  4. Co robisz jako lider? Czy generujesz problemy, czy je rozwiązujesz?
    • Kwestionariusz Q12
    • Omówienie wyników

Ćwiczenia:

Praca w grupach, eksperyment, dyskusja, narzędzia online, praca na plikach współdzielonych, testy, praca indywidualna, środki audiowizualne.

CZAS i MIEJSCE:

Kiedy: 16 lipca 2020 w godz. 9:00 – 13:00

Gdzie: ONLINE

 

TRENER:

andrzej koniuk

Andrzej Koniuk – konsultant, trener, ekspert z obszaru finansów przedsiębiorstwa i zarządzania, autor książki “Manager – poradnik działań skutecznych i angażujących”.

 

Zapisz się do Newslettera

Sprzedaż, marketing, zarządzanie – otrzymuj wiedzę o skalowaniu organizacji.

Klikając wyrażasz zgodę na przesyłanie wiadomości od TechMine sp. z o.o. Nikomu nie przekazujemy Twojego maila. Wysyłamy tylko wartościowe informacje.