Relacja z Lean Club #2

Kolejny udany TechMine Lean Club za nami!

Mimo czwartkowej późno popołudniowej pory praktycy VSM (Value Stream Mapping) mieli okazję do wymiany doświadczeń w szerokim i doświadczonym gronie. Spotkanie obfitowało w wymianę poglądów na temat VSM z różnych branż. Mieliśmy okazję wysłuchać przedstawicieli bankowości, logistyki, IT, produkcji i służby zdrowia. Interesującym okazał się fakt, że pomimo dzielących grono klubowiczów, specjalizacji i otoczenia zawodowego, mapowanie procesów jest ich narzędziem w pracy nad wdrażaniem nowych rozwiązań i odnajdywaniem wąskich gardeł w procesach – miejsc do optymalizacji.

Ponieważ „diabeł tkwi w szczegółach” to rozmowy o VSM szybko przeniosły się na grunt praktyki i przykładów. W odniesieniu do konkretów pomogła prezentacja w której przedstawiono case study obniżenia kosztów funkcjonowania sieci placówek szpitalnych. Projekt o którym wspomniano był o tyle ciekawy, że oprócz zmian organizacyjnych i standaryzacji nowych rozwiązań, wykorzystywał VSM do optymalnego wdrożenia systemu IT. System został wdrożony na podstawie gruntownie zmapowanych procesów z jednoczesnym odwzorowaniem ich przebiegu w systemie. W efekcie wyeliminowano wąskie (kosztowne) gardła w procesie i zbędne czynności towarzyszące obsłudze dokumentacji medycznej.

Opowiadając o samym mapowaniu VSM i wykorzystaniu do tego multimediów zauważono, że wykorzystanie obrazu i dźwięku pomaga w analizach a co ważniejsze – pozwala na skuteczne zebranie przy jednym stole wszystkich tych, którzy chcieliby proces usprawnić w sposób kompleksowy, a dotychczas nie wiedzieli „jak”.

Podsumowując. Wspólnym mianownikiem dywagacji o VSM była chęć poznania innych, nowych, skutecznych technik mapowania procesów. Wymiana wiedzy i kontaktów.

Biorąc pod uwagę pozytywną energię skupiającą się wokół LEAN CLUB mamy nadzieję, na kolejne inspirujące spotkanie.

Do zobaczenia już 17 listopada na Lean Club którego gościem specjalnym będzie Prof. Andrzej Blikle!

Zdjęcia jak zawsze dostępne na naszym profilu facebookowym.