Rozmowę prowadzi ten kto zadaje pytania! To zasada i prawda, której przestrzeganie lub nie, może przesądzić o sukcesie bądź porażce wszelkich rozmów handlowych. Kluczem do sprzedaży jest właściwe zrozumienie klienta, a droga do zrozumienia prowadzi przez właściwe pytania handlowe (w tym pytania otwarte w sprzedaży).
Żyjemy w szybkim, wymagającym i zorientowanym na osiąganie rezultatów świecie. Na wyciągnięcie ręki mamy gigantyczną ilość informacji. Chcemy rozwiązywać problemy natychmiast, chcemy mieć rezultaty na wczoraj, chcemy znać odpowiedzi w tej chwili. Od szefów oczekuje się, by podejmowali odważne decyzje, a pracownicy realizowali ambitne cele. Proaktywność, charyzma, wytyczanie kierunku to cechy pożądane. Ludzie domagają się odpowiedzi, nawet zanim padną pytania. O co warto pytać? Jak to robić? Jak otrzymywać odpowiedzi nawet wtedy gdy druga strona ich unika?
Na te pytania opowie praktyczny trening zadawania mistrzowskich pytań sprzedażowych. Pytania będziemy analizować w różnych ujęciach: sprzedaży, zarządzania oraz własnego sposobu myślenia. Zadania i ćwiczenia nastawione będą nie na formę pytania, a na jego celność o realizację założeń stawianych przez pytającego.
W programie:
1.Myślenie pytania – rola i sens zdobywania informacji
- Zderzenie ze ścianą – własna wiedza vs rzeczywistość – co wiemy, co zgadujemy, a czego nie wiem w relacjach, zarządzaniu i sprzedaży
- 7 powodów dla których warto zadawać pytania: odpowiedzi, myślenie, informacje, kontrola, otwieranie się, jakość słuchania, przekonanie siebie
- Metapytanie: czym są właściwe pytania?
2.Mistrzowskie pytania w sprzedaży
- Dlaczego pytania otwarte i zamknięte to za mało aby osiągnąć sukces
- Huśtawka emocjonalna, a zadawanie pytań
- Techniki sondowania potrzeb – Metoda TONK
- Jak wdrożyć metodę TONK w codziennych rozmowach – planowanie
- Tylko spokojnie – rola powściągliwości w pytaniach
3. Mistrzowskie pytania w zarządzani
- Pytania przez „dlaczego” – pułapki i siła ich stosowania
- Pytania wyrokujące czy rozwijające? Rozwój sposobu myślenia i kształtowania relacji
- Pytania paradoksalne – rozwój kreatywnych rozwiązań
4. Błędy w zadawaniu pytań
- Pytania zaczepne i sugerujące
- Pytania wielokrotne i multiplikowane
- Ukryte założenia w pytaniach
- Retoryczne i banalne pytania
Przeczytaj też
Wizja firmy – Twój klucz do rozwoju i inspirowania innych
Model biznesowy Twojej firmy – jak nad nim pracować
Bariery rozwoju małych i średnich firm – czy widzisz je u siebie?
Prospecting – Twoja najważniejsza umiejętność sprzedażowa
Pytania otwarte – czym są i jak je stosować w sprzedaży
Zapisz się do Newslettera
Sprzedaż, marketing, zarządzanie – otrzymuj wiedzę o skalowaniu organizacji.
Klikając wyrażasz zgodę na przesyłanie wiadomości od TechMine sp. z o.o. Nikomu nie przekazujemy Twojego maila. Wysyłamy tylko wartościowe informacje.