Narzędzia krytycznego myślenia [Szkolenie]

Myślenie krytyczne to zdecydowanie jedna z najbardziej istotnych kompetencji współczesnego przedsiębiorcy, menadżera czy po prostu człowieka. W dobie ogromnego zalewu informacji oraz wpływu jaki usiłują na nas wywierać firmy i ludzie, umiejętność krytycznego myślenia, stanowi podstawowe narzędzie obrony przed manipulacją oraz pozwala wyciągać poprawne wnioski w życiu i biznesie.

Program szkolenia:

1.Czym jest krytyczne myślenie:

  • Umiejętności składające się na krytyczne myślenie
  • 7 zasad krytycznego myślenia
  • Włącz krytyczny umysł – 6 pytań krytycznego myślenia
  • Bariery hamujące stawianie krytycznych pytań – przegląd polskich przyczyn
  • Autorefleksja – pięć postaw wobec prawdy i ich wypływ na biznes

2.Narzędzia krytycznego myślenia

  • Błędy w myśleniu:
    • Post hoc ergo propter hoc (pozorna korelacja)
    • Idem per idem (to samo przez to samo)
    • Ignotum per ignotum (nieznane przez nieznane)
    • uogólnienia, fałszywe założenia, argumenty odwołujące się do próżności i częstości zjawisk,
  • Wykorzystanie matrycy krytycznej oceny zjawisk w biznesie
    • Analiza efektów i przyczyn
  • Różnica między korelacją, a związkiem przyczynowo – skutkowym
  • Jak pierwiastki chemiczne mogą pomóc w myśleniu? Tor, Ind, Potas
  • Czajniczek Russella – o falsyfikowaniu tez

3. Poszukiwanie dowodów

  • Hierachia dowodów
  • Dowody praktyczne, a dowody akademickie

Trener:
Alan Kusz - trener

Alan Kusz – Absolwent Politechniki Śląskiej w Gliwicach, Wyższej Szkoły Bankowej w Chorzowie (na kierunkach: Akademia Trenera Biznesu oraz Akademia Menadżera Sprzedaży). Ukończył Szkołę Trenerów Biznesu wrocławskiego Moderatora na poziomie zaawansowanym i mistrzowskim. Absolwent Szkoły Coachingu Menadżerskiego. Członek Polskiego Towarzystwa Trenerów Biznesu, Polskiego Stowarzyszenia HR Business Partnerów oraz członek Zarządu stowarzyszenia PSTD. Posiada certyfikat umiejętności negocjacyjnych Franklin University.

Zdobywał doświadczenie jako doradca klienta, menadżer i trener. Zarządzał oddziałem jednego z polskich banków. Był trenerem wewnętrznym i kierownikiem działu szkoleń w jednej z sieci sklepów RTV/AGD, gdzie zarządzał grupą trenerów wewnętrznych i strukturą szkoleniową. Jest jednym z moderatorów śląskich grup trenerów standardu HRD BP.

Prowadzi szkolenia z zakresu: efektywności biznesowej szkoleń, projektowania procesów rozwojowych, technik sprzedaży, train the trainers, komunikacji, zarządzania zespołem. Specjalizuje się w tworzeniu i wdrażaniu praktycznych standardów obsługi klientów oraz badaniach tajemniczego klienta. Współpracował z takimi firmami jak: Orlen, KGHM, Tauron, Avans, MyCenter, AGD Market, Astro, SGS, Rezydencja Luxury Hotel, DataContact, Aviva, NC+, Asten Group.

Szkolenia prowadzi zgodnie z zasadą Evidence Based Training (szkolenia oparte na dowodach), polegającej na wykorzystaniu najnowszych, rzetelnych i udokumentowanych empirycznie podstawach naukowych z zakresu psychologii, socjologii oraz zarządzania. Autor modelu Rozwoju Efektywności Biznesowej. Prelegent na konferencjach „Partnerstwo biznesowe działów szkoleń”, „Standardy Obsługi Klienta jako klucz do sukcesu”, „Jak zarządzać procesami rozwojowo-szkoleniowymi pracowników”. Na szkoleniowej spędził ponad 1500 godzin.

 

Gdzie i kiedy?

Szkolenie odbędzie się 27 listopada 2019 roku w Katowicach w godz. 9:00 – 13:00

Zapisz się do Newslettera

Sprzedaż, marketing, zarządzanie – otrzymuj wiedzę o skalowaniu organizacji.

Klikając wyrażasz zgodę na przesyłanie wiadomości od TechMine sp. z o.o. Nikomu nie przekazujemy Twojego maila. Wysyłamy tylko wartościowe informacje.