Komunikacja międzykulturowa
Kilka lat temu Forbes opublikował listę dziesięciu najbardziej pożądanych umiejętności na rynku pracy. Jedną z nich jest umiejętność współpracy w środowisku wielokulturowym. Okazuje się, że często to właśnie brak znajomości kultury kontrahentów stanowi jedno z najpoważniejszych nieporozumień. Jak należy rozmawiać z partnerami z różnych części świata? O co nie wypada pytać? Jakie gesty uznawane są za obraźliwe? Czy na powitanie wypada podać rękę czy delikatnie się ukłonić? Jakie znaczenie ma dystans, dotyk czy kontakt wzrokowy? Jakich prezentów nie wypada wręczać? Jak mówić, aby właściwie nas zrozumiano? To zaledwie wybrane pytania, jakie zadają sobie ludzie, którzy nawiązują lub podtrzymują relacje międzykulturowe.
Komunikacja międzykulturowa w biznesie – w programie szkolenia:
1. Czym jest komunikacja międzykulturowa?
2. Wybrane typy kultur
3. Najważniejsze bariery w komunikacji międzykulturowej
4. Elementy etykiety z uwzględnieniem różnić międzykulturowych
Trener
Maria Ochwat – dr nauk humanistycznych w dziedzinie nauki o polityce, absolwentka politologii (spec. dziennikarskiej) i kulturoznawstwa (spec. filmoznawczej – Uniwersytet Śląski w Katowicach), prawa (Uniwersytet Gdański w Gdańsku), organizacji produkcji filmowej i telewizyjnej (PWSFTViT w Łodzi), Szkoły Praw Człowieka (Helsińska Fundacja Praw Człowieka Warszawie), studiów nad pokojem i rozwiązywaniem konfliktów międzynarodowych (Chulalongkorn University w Bangkoku) oraz coachingu (WSB w Poznaniu).
Studiowała PR na Uniwersytecie Londyńskim w Londynie. Wykładowca akademicki (zainteresowania badawcze: międzynarodowe stosunki polityczne, wybrane zagadnienia prawne, szeroko pojęta komunikacja społeczna), trener biznesu, coach, specjalista ds. PR i Public Affairs, a wcześniej – dziennikarz prasowy i telewizyjny.
Laureatka prestiżowych konkursów krajowych i międzynarodowych. Doświadczenie zawodowe zdobywała w Polsce, Wielkiej Brytanii oraz Belgii (między innymi w organizacjach międzynarodowych, mediach, działach PR i PA), a także w Tajlandii, Kambodży (głównie w organizacjach międzynarodowych), Hiszpanii, Portugalii, Bułgarii, Estonii, Danii, Irlandii, na Słowacji, Łotwie i we Włoszech (wykłady gościnne na uniwersytetach).
Gdzie i kiedy?
Szkolenie odbędzie się 29 maja 2020 roku w Katowicach w godz. 9:00 – 13:00
Przeczytaj też
Wizja firmy – Twój klucz do rozwoju i inspirowania innych
Model biznesowy Twojej firmy – jak nad nim pracować
Bariery rozwoju małych i średnich firm – czy widzisz je u siebie?
Prospecting – Twoja najważniejsza umiejętność sprzedażowa
Pytania otwarte – czym są i jak je stosować w sprzedaży
Zapisz się do Newslettera
Sprzedaż, marketing, zarządzanie – otrzymuj wiedzę o skalowaniu organizacji.
Klikając wyrażasz zgodę na przesyłanie wiadomości od TechMine sp. z o.o. Nikomu nie przekazujemy Twojego maila. Wysyłamy tylko wartościowe informacje.