fbpx

10 dobrych praktyk budowania sprzedaży na Linkedin – o tym mówią przedsiębiorcy

Jak sprzedawać na LinkedIn? Na ten temat rozmawialiśmy w gronie przedsiębiorców na TechMine Coffee. Zastanawialiśmy się jaki potencjał niesie ze sobą platforma LinkedIn oraz czy warto prowadzić tam działania sprzedażowe. W roli eksperta w spotkaniu wziął udział Konrad Kitaszewski, który już od kilku lat wykorzystuje to medium do pozyskiwania klientów. Ogólnym wnioskiem zgromadzaonych było, że zdecydowanie warto włączyć ten kanał do swoich procesów sprzedaży wychodzącej.

Spotkanie zaczęliśmy od omówienia podstawowych możliwości LinkedIn. Dla niektórych osób było to nieznane do tej pory narzędzie, które pomaga nam budować swoją markę osobistą co przekłada się realnie na pozyskiwanie nowych klientów. Omówiliśmy najważniejsze elementy, z których składa się profil. Konrad zwrócił nam także uwagę na to jaki wpływ niesie ze sobą regularne publikowanie treści. 

Jednak czy to jest jedyna taktyka? Aby w pełni wykorzystać potencjał LinkedIn rozważaliśmy prowadzenie działań outboundowych, które polegają na aktywnym docieraniu do potencjalnych klientów. W takim razie jak powinna wyglądać taka komunikacja? Po pierwsze wysyłając zaproszenia piszmy dlaczego to robimy. W kolejnym kroku próbujmy zaangażować naszego odbiorcę w interakcję. Zaprośmy go do przeczytania naszego blogposta lub artykułu na LinkedIn. Jeśli prowadzimy grupę możemy tam zaprosić taką osobę. W grupie będzie regularnie ogrzewana o ile będziemy aktywnie ją prowadzić. Dzięki takim działaniom nasz potencjalny klient będzie miał okazję do wielu interakcji z tym czym zajmuje się nasza firma. Lepsze poznanie sprawi, że będzie bardziej otwarty na rozmową lub spotkanie. 

Pisząc wiadomości warto wykorzystać maksymalnie dostępną wiedzę na temat osoby, do której piszemy. Często na LinkedIn możemy znaleźć najważniejsze informacje. Szczególnie warto powołać się na aktywność takiej osoby lub osiągnięcia jej lub firmy za nią stojącej.

O czym warto pamiętać zanim zaczniemy aktywnie działać na LinkedIn?

1. Przygotuj swój profil – dodaj zdjęcia, informacje kontaktowe, nagłówek i opis, pokaż swoje doświadczenie i umiejętności.

2. Rekomendacje – udzielaj ich i proś innych żeby wystawili je Tobie, dzięki nim budujesz swoją wiarygodność w oczach potencjalnego klienta.

3. Bądź aktywny – publikuj wartościowe treści oraz dziel się wiedzą.

4. Angażuj się – publikowanie to nie wszystko, wchodź w interakcje z innymi polecaj i komentuj.

5. Pomagaj – oprócz wiedzy, możesz dać inne wartości np. polecaj usługi osób z Twojej sieci.

6. Buduj sieć znajomych – aktywenie nawiązuj nowe kontakty z osobami pasującymi do Twojej persony, pamiętaj o personalizacji zaproszenia.

7. Odpisuj – nie popełniaj tego błędu co 80% użytkowników LinkedIn, jeśli dostajesz wiadomość odpisz na nią.

8. Wysyłaj wiadomości – nie bój się pisać do innych, ale pamiętaj żeby w pierwszej wiadomości nie sprzedawać, najpierw poznaj swojego odbiorcę.

9. Opracuj taktykę – zanim zaczniesz wdrażać powyższe działania zaplanuj i rozpisz wszystko. 

10. Entuzjazm – do każdej nowej osoby podchodź z entuzjazmem, ludzie to zauważą.

i bonusowo…

11. Konsekwencja – działaj z konsekwencją i zaangażowaniem, sprzedaż B2B to proces rozciągnięty w czasie.

Podczas spotkania rozważaliśmy również czy lepiej budować swoją markę osobistą czy może jednak prowadzić konto firmowe. Do tej kwestii każdy powinien podejść indywidualnie. Obecnie łatwiej zaangażować społeczność za pomocą profilu osobistego, każdy z nas woli kontakt z osobą niż z firmą. 

Na samym końcu spotkania poruszyliśmy kwestię prowadzenia profilu. Czy robić to samemu? Czy jednak delegować to pracownikowi a może outsourcować na zewnątrz? Jak każdy z nas wie przedsiębiorcy mają mało czasu na bycie aktywnym, w pierwszej kolejności robimy takie rzeczy dla naszych klientów a na samym końcu myślimy o sobie. A jednak to my jesteśmy twarzą naszej firmy.  Czy zatem delegować to naszemu pracownikowi? Pierwszą obiekcją jaka się pojawiła była jego wiedza i kompetencje w zakresie prowadzenia działań na LinekdIn, czy poradzi sobie z takimi działaniami? W takim razie może warto delegować to na zewnątrz specjaliście, który zna się na tym jak działa LinkedIn, wie jak angażować odbiorców czy aktywnie docierać do naszych potencjalnych klientów. 

Ostatecznym wnioskiem, który wynieśliśmy z dyskusji było potwierdzenie potencjału LinkedIn. Jeszcze przez rok dwa, Linkedin będzie optymalnym kanałem do prowadzenia działań marketingowo sprzedażowych, zwłaszcza dla małych i średnich organizacji z ograniczonymi budżetami. 

Spotkania z cyklu “coffee” są elementem TechMine Business Hub – klubu dla przedsiębiorców, chcących efektywnie rozwijać siebie i swoje organizacje. Chcesz wziąć udział w kolejnym spotkaniu? Skontaktuj się z nami.