Tagi:
rozwiązywanie problemów

Zarządzając firmą lub działem, z pewnością spotykasz się z sytuacjami problemowymi. Często podchodzimy do takich przeszkód w sposób intuicyjny. Istnieją jednak narzędzia i sposoby, aby z problemami jakie napotykamy w bieżącej działalności operacyjnej - radzić sobie w bardziej zorganizowany sposób.
Biorąc udział w warsztacie, dowiesz się:
- Jakie są teoretyczne podstawy rozwiązywania problemów
- Dlaczego właściwe określenie właściwego rodzaju problemu, jest istotne z punktu widzenia jego rozwiązania
- Kiedy zastosować narzędzia porządkujące, a kiedy rozpraszające (liniowe harmonogramy a kanban)
- Który z kroków PDSA ma krytyczne zastosowanie
- Gdzie znajdują się obszary do poprawy w zakresie reagowania na problemy
Ten warsztat online, adresowany jest do właścicieli firm i menadżerów. Głównymi celami są:
W obszarze wiedzy:
- Uporządkowanie wiedzy z obszaru rozwiązywania problemów
- Poznanie efektywnych sposobów klasyfikacji problemów
- Poznanie zasad skutecznego radzenia sobie w trudnych sytuacjach
- Uporządkowanie wiedzy z obszaru narzędzi zarządzania problemami
Na poziomie umiejętności:
- Umiejętność zarządzania procesem wychwytywania kłopotów, w tym inicjowania działań wpływających na jego rozwiązanie
- Umiejętność wykorzystania reguł wpływu społecznego w komunikacji (problem grupowy)
- Umiejętność adekwatnego zastosowania skutecznych technik/taktyk w zależności od rodzaju problemów
- Przygotowania alternatywnych rozwiązań by budować kulturę „Continuous improvement”
- Zastosować w praktyce narzędzia
Na poziomie postaw:
- Uświadomienie znaczenia różnorodności problematyki natury obserwacyjnej i decyzyjnej
Program warsztatu:
- Wprowadzenie do zagadnienia:
- Dyskusja moderowana na temat roli problemów i sposobu radzenia z nimi - wprowadzenie do psychologii pozytywnej
- Rola postawy w obszarze radzenia sobie z problemami
- Test optymizmu psychologii pozytywnej (Seligman)
- Koncepcja rozwoju organizacji Greinera - czyli z czym mierzą się właściciele firm w zależności od dojrzałości organizacyjnej
- W jaki sposób zmieniają się organizacje i czy można temu przeciwdziałać?
- Jakiego rodzaju problemy występują w danych okresach rozwoju?
- Czego można się spodziewać w przyszłości?
- Praktyczna klasyfikacja występujących problemów
- Zanim zaczniesz - pomyśl
- Cybernetyczna klasyfikacja występujących problemów
- Kompletna matryca problemów wraz z omówieniem
- Co robisz jako lider? Czy generujesz problemy, czy je rozwiązujesz?
- Kwestionariusz Q12
- Omówienie wyników
Ćwiczenia:
Praca w grupach, eksperyment, dyskusja, narzędzia online, praca na plikach współdzielonych, testy, praca indywidualna, środki audiowizualne.
CZAS i MIEJSCE:
Kiedy: 16 lipca 2020 w godz. 9:00 - 13:00
Gdzie: ONLINE
Koszt udziału: 499 zł netto za osobę
Dla kolejnej osoby z jednej firmy -10%
BEZPŁATNIE DLA UCZESTNIKÓW TECHMINE BUSINESS HUB
TRENER:
Andrzej Koniuk - konsultant, trener, ekspert z obszaru finansów przedsiębiorstwa i zarządzania, autor książki "Manager - poradnik działań skutecznych i angażujących".
Aby wziąć udział w szkoleniu, konieczna jest rejestracja z użyciem poniższego formularza.
Newsletter
Dowiedz się więcej o zarządzaniu, przedsiębiorczości, wydarzeniach i szkoleniach organizowanych przez TechMine.
Zapisz się