fbpx

Kluczowe wskaźniki biznesowe w oparciu o Lean Canvas

warsztat lean canvas

Moment kiedy produkt mierzy się z rynkiem, jest nazywany chwilą biznesowej prawdy. Czy jest na niego odpowiedni popyt? Czy cena jest odpowiednia? Jak trafić do klientów? Kim oni są?

To tylko część pytań, jakie zadaje sobie każdy przedsiębiorca na początkowym etapie prowadzenia biznesu. Później, kiedy firma jest już ukształtowana i jest już łatwiej, to warto raz na jakiś czas, zaktualizować sobie pierwotne odpowiedzi.

Jest wiele narzędzi wspomagających proces wizualizownia modelu biznesowego. Zapraszamy na warsztaty, gdzie centralnym punktem będzie lean canvas. To znakomita metoda, by w jasny i klarowny sposób uzyskać dane, które mogą być podstawą do sporządzenia mini biznes planu oraz wyznaczenia KPI.

Kiedy myślimy o firmach odnoszących sukces, nie wiemy co sprawiło, że znalazły się na ścieżce biznesowego wzrostu. I choć każdy przypadek jest inny, to można pogrupować czynniki w następujące grupy:

1. Plany i wyzwania - firmy osiągające sukces, stawiają takie wyzwania przed ludźmi, które mobilizują wszystkich do działania
2. Dyscyplina - firmy nie tylko prognozują przychody, ale również analizują stronę kosztową działalności
3. Iteracja - przedsiębiorstwa korzystają z cyklu Deminga (bądź pochodnych) by uzyskiwać coraz to lepsze rezultaty
4. Koncentracja - firmy cieszące się reputacją i zyskami, potrafią koncentrować się na priorytetach i klientach przynoszących nadwyżkę nad kosztami ich obsługi
5. Relacje - najlepsze firmy wiedzą, że aby osiągnąć zakładany wyniki, potrzeba jest budowania trwałych relacji nie tylko z klientami, ale pracownikami, czy też kontrahentami.

By nie opierać swoich decyzji tylko na intuicji, należy poznać liczby stojące za procesami w naszej firmie. Kiedy mówimy o kliencie, powinniśmy znać jego potencjał. Dobrze jest jeśli jest wyrażony w pieniądzu. Sama definicja przedsiębiorstwa czy też firmy, skłania nas do sięgnięcia po „twarde” dane. Jednak same liczby w postaci danych czy też sprawozdania finansowego, to jeszcze nie informacja. Trzeba wiedzieć, czy rosnące przychody są oznaką stabilnego rozwoju, czy też zapowiedzią kłopotów. Optymalny poziom zadłużenia, to pojęcie nie z dziedziny nudnej teorii, tylko praktycznego zastosowania. Dlatego też, oprócz oglądania cyfr, należy skupić się na ich interpretacji.

Warsztaty mają za zadanie wskazać cztery obszary przedsiębiorstwa i wskaźniki służące do poprawy efektywności na tych polach. Dzięki usystematyzowaniu wiedzy, będzie można wyodrębnić kluczowe wskaźniki wydajności i zaprojektować proces weryfikacji uzyskiwanych wyników w taki sposób, by przyczyniały się do tworzenia wartości dodanej działalności.

Formuła szkolenia przewiduje aktywne zaangażowanie uczestników i pracę warsztatową z opieką trenera.