fbpx

Kluczowe wskaźniki efektywności (KPI) – jak je budować?

Szkolenie KPI

"Jeśli nie możesz czegoś zmierzyć, nie możesz tym zarządać." Ten cytat ma ponoć wielu ojców ale najczęściej jako autora przywoływany jest guru zarządzania - Jack Welch. Biznes musi się opierać na liczbach. Jednak w czasach zalewającej nas ogromnej ilości danych, dokonanie wyboru które z nich są ważnie i warto je monitorować stanowi nie lada wyzwanie.

Jeśli w Twojej organizacji nie mierzysz jeszcze wskaźników efektywności KPI, to najwyższy czas zacząć! Jeżeli monitorujesz już niektóre parametry to zastanów się czy są to właściwe. Podczas warsztatu, poznasz metodykę i przećwiczysz w praktyce tworzenie wskaźników umożliwiających skuteczne monitorowawnie efektywność działań w Twojej organizacji.

Program warsztatu KPI:

Nastawienie na działanie, rozwój, wynik i efekty. Jak przejść z działania do efektów w organizacji. Analiza High Performance Work System.

  • Metody przejścia z orientacji na działanie do orientacji na wyniki
  • Paradygmat efektywności

Kluczowe pytanie: W jakim stopniu cele firmy są powiązane z efektywnością pracowników?

  • Schemat pracy Wskaźnik Biznesowy – Zachowanie – Umiejętności i Wiedza
  • Przypisywanie Kluczowych Wskaźników Efektywności (KPI) do stanowiska pracy
  • Skala oceny Wskaźników Efektywności

Budowa wskaźników biznesowych:

  • Rodzaje wskaźników:
    • kluczowe wskaźniki rezultatu (KRI),
    • wskaźniki rezultatu (RI),
    • wskaźniki efektywności (PI),
    • kluczowe wskaźniki efektywności (KPI)
  • Siatka wskaźników – tworzenie indywidualnej siatki celów dopasowanej do organizacji
  • Racjonalny dobór ilości wskaźników
  • 23 najczęściej wykorzystywane wskaźniki – wybór lub stworzenie własnego
  • Metodologia budowy KPI
  • Zadanie – efekt – wynik

Dashboard kontroli

  • Własna tablica kontrolna
  • Wybór metody prezentacji danych