fbpx

Komunikacja międzykulturowa w biznesie

komunikacja międzykulturowa

Komunikacja międzykulturowa

Kilka lat temu Forbes opublikował listę dziesięciu najbardziej pożądanych umiejętności na rynku pracy. Jedną z nich jest umiejętność współpracy w środowisku wielokulturowym. Okazuje się, że często to właśnie brak znajomości kultury kontrahentów stanowi jedno z najpoważniejszych nieporozumień. Jak należy rozmawiać z partnerami z różnych części świata? O co nie wypada pytać? Jakie gesty uznawane są za obraźliwe? Czy na powitanie wypada podać rękę czy delikatnie się ukłonić? Jakie znaczenie ma dystans, dotyk czy kontakt wzrokowy? Jakich prezentów nie wypada wręczać? Jak mówić, aby właściwie nas zrozumiano? To zaledwie wybrane pytania, jakie zadają sobie ludzie, którzy nawiązują lub podtrzymują relacje międzykulturowe.

Komunikacja międzykulturowa w biznesie - w programie szkolenia:

1. Czym jest komunikacja międzykulturowa?

2. Wybrane typy kultur

3. Najważniejsze bariery w komunikacji międzykulturowej

4. Elementy etykiety z uwzględnieniem różnić międzykulturowych

Trener

Maria Ochwat

Maria Ochwat - dr nauk humanistycznych w dziedzinie nauki o polityce, absolwentka politologii (spec. dziennikarskiej) i kulturoznawstwa (spec. filmoznawczej – Uniwersytet Śląski w Katowicach), prawa (Uniwersytet Gdański w Gdańsku), organizacji produkcji filmowej i telewizyjnej (PWSFTViT w Łodzi), Szkoły Praw Człowieka (Helsińska Fundacja Praw Człowieka Warszawie), studiów nad pokojem i rozwiązywaniem konfliktów międzynarodowych (Chulalongkorn University  w Bangkoku) oraz coachingu (WSB w Poznaniu).

Studiowała PR na Uniwersytecie Londyńskim w Londynie. Wykładowca akademicki (zainteresowania badawcze: międzynarodowe stosunki polityczne, wybrane zagadnienia prawne,  szeroko pojęta komunikacja społeczna),  trener biznesu, coach, specjalista ds. PR i Public Affairs, a wcześniej – dziennikarz prasowy i telewizyjny.

Laureatka prestiżowych konkursów krajowych i międzynarodowych. Doświadczenie zawodowe zdobywała w Polsce, Wielkiej Brytanii oraz Belgii (między innymi w organizacjach międzynarodowych, mediach, działach PR i PA), a także w Tajlandii, Kambodży (głównie w organizacjach międzynarodowych), Hiszpanii, Portugalii, Bułgarii, Estonii, Danii, Irlandii,  na Słowacji, Łotwie i we Włoszech (wykłady gościnne na uniwersytetach).

Gdzie i kiedy?

Szkolenie odbędzie się 29 maja 2020 roku w Katowicach w godz. 9:00 - 13:00

Koszt udziału: 599 zł netto za osobę

Dla kolejnej osoby z tej samej firmy rabat 10%

BEZPŁATNIE dla uczestników TechMine Business Hub

Aby wziąć udział, konieczna jest rejestracja z użyciem poniższego formularza.

REJESTRACJA NA SZKOLENIE Z KOMUNIKACJI MIĘDZYKULTUROWEJ