Popraw efektywność swoich działań, biorąc udział w warsztacie podczas którego poznasz skuteczne narzędzia osobistej efektywności. Poznaj sposoby, techniki i dobre praktyki dzięki którym udoskonalisz swoje umiejętności produktywnego działania w środowisku zawodowym. Szkolenie prowadzone będzie w angażującej warsztatowej formule. Wzrost efektywności nastąpi przez poznanie i późniejsze stosowanie technik organizacji zadań i planowania czasu.
Plan szkolenia:
- Umiejętność wyznaczania celów i skutecznego planowania
- Metoda OTIUM i cele SMART – kiedy warto wyznaczać dokładnie cele
- Wartości indywidualne, a cele
- Prokrastynacja – jak radzić sobie z odkładaniem zadań na później
- Przyczyny prokrastynacji
- Sekwencja zachowań prokrastynatora
- Metody przeciwdziałania prokrastynacji: alternatywa zero, przerzucanie kontroli, planowanie paradoksalne, implementacja intencji
- Sposoby wzmacniania wypracowanych zachowań
- Hierarchizowanie zadań
- Ustalanie priorytetów w codzinnej pracy
- Niedokończone zadania, a ich wpływ na efektywność pracy – efekt Zeigarnik
- Zasady ustalania priorytetów – macierz priorytetów
- 20% najważniejszych zadań i ich wpływ na czas pracy – zasada Pareto
- Grupowanie zadań – metoda ABC oraz 60/20/20
- Ja i mój czas
- Sowa czy Skowronek – kiedy i jak pracuję efektywnie – krzywa sprawności dziennej.
- Dlaczego budowa dróg zawsze przeciąga się w czasie? Złudzenie planowania.
- Czas przeznaczony na zadania, a jego wykonanie – efekt Parkinsona w trakcie realizacji zadań
- Koncentracja i nakłady energii – jak zmieniają się w czasie? Wykorzystanie efektu „wanny” i „piły”
- Co utrudnia efektywność – zdefiniowanie swoich złodziei czasu
- Multitasking – jak działać efektywnie, a nie efektownie