fbpx

Doradztwo i strategia marketingowa

Doradztwo marketingowe najczęściej sprowadza się do "wymyślenia akcji" lub innej kampanii dającej chwilowy wzrost wskaźników. Czy powinieneś jednak przeprowadzać konkurs piękności i wybierać działania na podstawie subiektywnych odczuć? Zanim wydasz budżet na realizację kampanii, zastanów się nad kwestiami fundamentalnymi związanymi z Twoją marką. 

Czy wiesz jaki zespół emocji powinna poruszać w głowie odbiorcy Twoja marka?

Zastanawiasz się jaki jest rzeczywisty zwrot z inwestycji w marketing?

Wiesz jak możesz użyć taktyki komunikacji rozproszonej?

Czy masz wiedzę o segmentach i grupach docelowych klientów oraz rozumiesz ich sposób myślenia?

Na te i inne pytania odpowiada profesjonalna strategia marketingowa. W zależności od celu jaki zostanie przed strategią postawiony, może ona zawierać również:

  • Określenie celów strategicznych
  • Insight (czyli wiedza o umyśle odbiorcy) z podziałem na segmenty
  • Brand Equity
  • Model decyzyjny
  • Problemy strategiczne (jeśli wystapią) które należy zaadresować
  • Filary komunikacji
  • Moodboard / Key Visual
  • Pozycjonowanie marki
  • Tło strategiczne
  • Ideę strategiczną
  • Ideę kreatywną
  • 4C -> Catch, Connect, Close, Continue
  • Propozycję taktyki / plan działania

Gdy firma (najczęściej na szczeblu zarządu) przyjmie strategię marketingową, to staje się ona dokumentem obowiązującym w całej organizacji. Wszelkie działania marketingowe, tworzone kreacje, akcje i kampanie - powinny być realizowane w zgodzie z nią.